França. Per derrotar el govern: assemblees generals, vaga general!

Translations: es

.

[Pamflet dels nostres camarades del Groupe marxiste internationaliste, secció francesa del Col·lectiu Revolució Permanent. https://groupemarxiste.info/ ]

Estudiants de secundària, universitaris, treballadors de l'ensenyament Per derrotar el govern:

assemblees generals, vaga general!

2 d'octubre de 2026

El moviment d'estudiants de secundària s'estén com la pólvora. Selectivitat acadèmica (Parcoursup...), aules massificades, edificis que esdevenen saunes o congeladors segons l'estació, lavabos inadequats i manca de professors, de personal de suport, d’auxiliars educatius, de personal sanitari, etc. Aquest moviment arriba ara també a les universitats, on els estudiants pateixen igualment un deteriorament continu de les condicions d'estudi, a més d'amenaces als ajuts a l'habitatge (APL) i a les taxes de matrícula...

Estudiants

Totes aquestes reivindicacions són legítimes. El govern respon amb porres, gas lacrimogen, càrregues policials i detencions. Per bloquejar la mobilització, tanca els instituts, mentre els prefectes prohibeixen concentracions a l'exterior dels centres. Com a conseqüència, qualsevol persona considerada organitzadora d'una concentració prohibida s'enfronta a una multa de 7.500 €, i qualsevol participant, a una multa de 750 €!

Mentre branda la porra amb la mà dreta, el govern organitza simultàniament consultes i reunions amb la direcció dels sindicats d'estudiants de secundària, universitaris i de professorat amb la mà esquerra. Dirigents dels sindicats d'estudiants i d'alumnes de secundària: no hi aneu! El vostre lloc és a la lluita per una vaga general per derrotar el govern! Els sindicats han de servir el moviment, no el govern!

Retirada de tots els càrrecs contra els manifestants; alliberament immediat de tots els estudiants de secundària detinguts! Abaix la repressió policial!

Per guanyar, els estudiants de secundària i universitaris no han d'estar sols. La manca de recursos i la selecció social comencen a l'escola primària. Les reivindicacions dels estudiants de secundària coincideixen i convergeixen amb les de tots els treballadors de l'ensenyament, des de l'educació infantil fins a la universitat.

Assemblees generals conjuntes a cada centre: treballadors de l'ensenyament units amb els estudiants de secundària i universitaris! Tots els sindicats ho han de reclamar en un front unit!

Per guanyar, la lluita contra el govern requereix coordinació i centralització: comitès de vaga elegits per assemblees generals, coordinació de delegats entre centres i ciutats, fins a arribar a un òrgan de coordinació nacional que dirigeixi la mobilització. Per guanyar, és imprescindible una vaga general a tot el sistema educatiu nacional! Tots els sindicats, partits i organitzacions que diuen defensar els estudiants de secundària, els universitaris i els treballadors han de convocar-la unitàriament!

Per guanyar, hem d'organitzar l'autodefensa a les manifestacions i concentracions. Cada assemblea general ha de designar el seu propi servei d’ordre, i cada coordinadora de delegats ha d'organitzar la seguretat de les protestes per protegir-se tant de la violència policial com dels provocadors.

De fet, la destrucció estúpida de mobiliari urbà, marquesines d'autobús, etc, incendis a l'exterior dels centres educatius i la violència contra professors o personal administratiu— es difonen constantment als canals de televisió i a les xarxes socials per justificar la repressió i les crides estridents a restablir l'ordre. Tanmateix, en la gran majoria dels casos, els estudiants de secundària no en són els responsables; més aviat, són provocadors externs i destrellatats emmascarats els qui —conscientment o no— fan el joc a les forces reaccionàries.

El pressupost prioritza l'exèrcit i la policia. El futur que el capitalisme promet als joves és un planeta sota l'efecte de l'escalfament global, la precarietat, la selectivitat excloent, el racisme i la guerra.

No n'hi haurà prou —per a aquells que tenen dret a vot— amb votar un candidat de LO, LFI, el PCF o el PS. Cap elecció ni cap govern de coalició amb la burgesia (Càrtel de l'Esquerra, Front Popular, Unió Nacional, Unió de l'Esquerra, Esquerra Plural...) eliminarà les causes profundes del militarisme, el racisme, l'atur i l'austeritat. Perquè fer-ho requereix expropiar el capital, abolir les fronteres i planificar democràticament l'economia. Per preparar la revolució socialista, cal construir un partit obrer revolucionari i una organització de joves comunistes internacionalistes: organitzem-nos!

Groupe marxiste internationaliste (section française du Collectif révolution permanente)